

POKEMON płacze i jak działają
Jeśli dorastałeś oglądając serial telewizyjny Pokémon, naturalnie zaznajomisz się z płaczem wszystkich twoich ulubionych potworów kieszonkowych. Większość stworzeń w anime ma na imię, w kółko. Wylej jedną dla legionów rodziców, którzy słysząc odległe „PIKA PIKA!”, Wciąż mimowolnie drżą do dziś.
Jednak gry różnią się znacznie w tym obszarze. Generacja I Pokémon została wydana na Game Boy, która po prostu nie miała możliwości dźwięku, aby zapewnić pełny dźwięk bitstream. Zamiast tego dźwięki zostały zsyntetyzowane dla różnych Pokémonów w oparciu o różne parametry. Jest to dość głęboki i zaangażowany system, ale nigdy się nie bój – pomoc jest dostępna za pośrednictwem.
POKEMON płacze i jak działają
Wideo dzieli się na poziomie bitowym, w jaki sposób parametry są przechowywane dla krzyku każdego Pokémona i jak są one syntetyzowane. Jest on podzielony na łatwo zrozumiałe części, wyjaśniając najpierw, jak działa sprzęt dźwiękowy Game Boya, z dwoma kanałami impulsów i kanałem szumu, a następnie wyjaśnia, dlaczego niektóre Pokémony mają taki sam lub podobny płacz.
Nowa strategia
Jest to tour de force w inżynierii wstecznej gier retro i fachowo przedstawione za pomocą wysokiej jakości graficznych przewodników na temat tego, co dzieje się na poziomie oprogramowania. Istnieje nawet emulator, za pomocą którego możesz badać różne okrzyki z oryginalnej gry i generować własne.
Teraz, gdy już jesteśmy gotowi na Pokémon, co powiesz na naprawianie błędów w 37-letniej grze? Wideo po przerwie.